مجله چرم نیاوران

نکات مهم هنگام خرید چرم اصل

خانه چرم نیاوران

امروزه یکی از با پرستیژترین و زیباترین پوشاکی که می‌توان استفاده کرد پوشاک چرمی است. همانطور که با پیشرفت علم بسیاری از موارد شبیه‌سازی شدند، چرم نیز دو نوع طبیعی و مصنوعی دارد. در این مقاله درباره تفاوت انواع چرم صحبت کرده و به نکات مهم هنگام خرید چرم اصل می‌پردازیم.

چگونه از چرم استفاده می‌ شود؟

پوست حیوانات زیبایی و استحکام خاصی دارد. بنابراین از پوست برخی حیوانات در ساختن کیف، کفش، کمربند،  اکسسوری و … استفاده می‌شود.

حال سوال اینجاست که چطور از پوست جانوران در ساخت وسایل مورد نیاز استفاده می‌کنند در صورتی که پوست هم مانند سایر اعضای بدن جانور می‌تواند از بین برود؟

برای ساخت چرم ابتدا پوست را به همراه نمک در آب قرار می‌دهند. سپس آب سرد را از آن عبور داده و باعث می‌شود غلظت نمک در پوست کاهش یابد. با این کار نمک به همراه پروتئین‌های موجود پوست در آب حل شود و مواد حل شده توسط آب خارج می‌شوند. هر چه این کار دقیق‌تر و درست‌تر انجام شود باعث می‌شود مرغوبیت و کیفیت چرم افزایش یابد.

چرا از محصولات چرم اصل استفاده کنیم؟

مدت زمان زیادی می‌گذرد که افراد از محصولات چرم استفاده می‌کنند و این نوع محصولات محبوبیت خاص خودش را بین مردم دارد. اما آیا استفاده از این نوع محصولات مزایایی دارد؟

اولین ویژگی چرم طبیعی دوام و استحکام بسیار بالای این محصولات است. به دلیل دوام بالای آنها تولید کنندگان بهترین کالا را با استفاده از چرم می‌سازند؛ چرا که چرم برای مدت طولانی کیفیت خودش را حفظ می‌کند. علاوه بر دوام بالا این محصول استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد. چرم در برابر فرسودگی، آتش و آب مقاوم است و ترک نمی‌خورد. بنابراین یکی از نکات مهم هنگام خرید چرم اصل بهره گرفتن از همین موضوع می‌باشد.

زیبایی و شیک بودن این محصولات یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن‌هاست. محصولات چرم علاوه بر اینکه زیبایی خاص خودشان را دارند، هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه روی مد هستند. به عبارتی چرم مختص به زمان و مکان خاصی نیست و بدون محدودیت می‌توان از آن استفاده کرد.

محصولات چرمی این قابلیت را دارند که توسط واکس‌های مختلف دوباره مثل روز اول جوان و زیبا شوند. همینطور چرم با گذشت زمان زیباتر، منعطف‌تر و نرم‌تر می‌شود بدون اینکه از جذابیت و استحکام آن کم شود. چرم پارچه طبیعی است که حساسیتی در مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند. همینطور به راحتی قابل تجزیه هستند و محیط زیست را آلوده نمی‌کنند. چرم با اینکه محصول طبیعی است اما بوی ناخوشایندی ندارد. همینطور جاذب رطوبت نیز هستند. محصولات چرمی به نظر گران قیمت می‌رسند اما اگر به کیفیت و ماندگاری محصول نگاه کنیم درمی‌یابیم که بسیار مقرون به صرفه است.

نکات مهم هنگام خرید چرم طبیعی

اولین نکته هنگام خرید محصولات چرمی این است که سازنده و تولیدکننده مورد اعتماد این نوع محصول را بیابید. تولیدات چرمی توسط برندهای متنوع با مرغوبیت و کیفیت متفاوت هستند.

جنس چرم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ضروری هنگام خرید چرم است. چرم اصل توسط پوست گاو، گوسفند، شتر، پرندگان، آبزیان و… بدست می‌آید که به آن چرم طبیعی می‌گویند. چرم‌هایی که توسط پلاستیک و پلیمرها ساخته می‌شوند، چرم صنعتی و غیرطبیعی هستند. یکی دیگر از نکات مهم خرید چرم اصل، توجه کردن به جنس چرم می‌باشد.

همانطور که گفتیم چرم بوی طبیعی دارد که می‌توان از همین فاکتور برای تشخیص چرم اصل استفاده کرد.

نوع چرم بر اساس ضخامت و کیفیت به سه دسته سبک، سنگین و نیمه سنگین تقسیم بندی می‌شود. برای تشخیص چرم اصل و طبیعی می‌توان به ظاهر، میزان نرمی، برش لبه‌ها توجه کرد.

بافت چرم اصل نامنظم و بدون الگوی خاصی می‌باشد. در صورتی که بافت چرم مصنوعی از الگوی منظم و خاصی تبعیت می‌کند. انعکاس نور و ضخامت نیز در چرم اصل به صورت نامنظم صورت می‌گیرد اما در چرم مصنوعی این انعکاس و ضخامت منظم است.

چرم طبیعی به راحتی آتش نمی‌گیرد، همینطور گرمای خاصی که این جنس دارد چرم مصنوعی ندارد و به دلیل مواد پلاستیکی و پلیمری سازنده، به راحتی آتش می‌گیرند.

 

محصولات چرمی

سالیان طولانی است که محصولات چرمی جایگاه ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده و محصولات متنوعی توسط این نوع ماده زیبا ساخته شده است. همیشه در کنار تمام آیتم‌های خوبی که به میان می‌آید، محصولات غیرطبیعی و ساختگی نیز به عرصه رقابت پا می‌گذارند. در این مقاله به نکات مهم هنگام خرید چرم اصل اشاره کردیم. شما با به کار گرفتن این نکات می‌توانید تفاوت بین چرم اصل و غیر اصل را دریابید. زمانی که موقع خرید اطلاعات بیشتری درباره محصول مورد نیاز خود داشته باشید خرید مطمئنی را تجربه می‌کنید.