مجله چرم نیاوران

چگونه باید از محصولات چرمی مراقبت کنیم؟

خانه چرم نیاوران

در بین انواع پوشاک و اکسسوری‌ ها محصولات چرمی همواره دارای جایگاهی ویژه بوده و هستند. زیبایی و استحکام چرم به علاوه حس لاکچری و خاص بودنی که به همراه خود دارد، از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن هستند.

اما این ماده زیبا و ارزشمند در برابر عوامل خارجی مثل رطوبت، گرد و غبار، تغییرات دمایی و …. آسیب ‌پذیر است و برای حفظ زیبایی و کارایی پوشاک و اکسسوری چرم خود باید با روش های خاصی از آن ها مراقبت کنید.

در ادامه در مورد مراقبت از محصولات چرمی صحبت می کنیم و روش های آن را فرا خواهیم گرفت.

مراقبت روزانه از محصولات چرمی

چرم به استحکام و داشت بالا شناخته می شود. اما با این حال در برابر ضربه، خراش و آلودگی کاملا مقاوم نیست. در استفاده از چرم باید نکاتی را رعایت کنید که از خرابی و کوتاهی عمر آن جلوگیری شود. به این ترتیب می توانید برای سال ‌های متمادی (همانطور که از چرم انتظار می رود) از محصول چرمی خود استفاده کنید. یادتان باشد که چرم در واقع از پوست ساخته شده و درست مانند پوست خودمان نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

در ادامه چند نکته را در مورد نگهداری کیف، کت و سایر محصولات چرمی مرور می کنیم:

  • محصولات چرمی را از نور مستقیم خورشید و حرارت دور نگه دارید.
  • چرم در برار رطوبت آسیب‌پذیر است. در روزهای بارانی و محیط‌های مرطوب مراقب باشید.
  • هفته ای یک بار با استفاده از برس یا پارچه ای تمیز و نرم، گرد و خاک و آلودگی را از روی کالاهای چرمی خود پاک کنید.
  • انواع کیف‌های چرمی (کیف مردانه، کیف زنانه، کیف پول و …) را بیش از اندازه پر نکنید. این کار می تواند باعث کشیدگی چرم و از دست رفتن فرم اولیه آن شود.
  • مراقب لوازم تیز و سنگین باشید. نگهداری این لوازم در کیف یا مجاورتشان با کفش و لباس چرمی می تواند باعث خراش، زدگی و حتی پارگی چرم شود.

نظافت و رسیدگی محصولات چرمی

یکی از موارد مهم مراقبت از محصولات چرمی نحوه صحیح نظافت آن‌ ها است. همانطور که در بالا گفتیم غبارروبی منظم چرم مهم است و اولین و ساده‌ترین مرحله نظافت تلقی می‌شود. یادتان باشد که هرگز محصولات چرمی را با آب زیاد نشویید یا آن ها را در ماشین لباسشویی نیندازید.

برای نظافت دقیق‌تر لوازم چرمی که کثیف شده اند از یک ابر نمناک با رطوبت کم استفاده کنید و به صورت دایره‌ای بر روی نقاط مختلف محصول موردنظر بکشید. سپس به آن 10 تا 12 ساعت زمان دهید که به صورت طبیعی خشک شود (به دور از حرارت یا نور خورشید).

برای حفظ ظاهر زیبا و جذاب چرم و همچنین حفظ حالت اولیه و افزایش طول عمر آن، به اقداماتی بیشتر از صرفا نظافت نیاز است.

محصولات مراقبت از چرم زیادی در بازار وجود دارند؛ اعم از انواع واکس ها و روغن ها برای انواع چرم ها. با توجه به نوع محصول و نوع چرمی که در آن به کار رفته روغن یا واکس مخصوصش را تهیه و به صورت منظم آن را چرب کنید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد اهمیت نگهداری و مراقبت از محصولات چرمی صحبت کردیم. همچنین روش‌ها و نکاتی مهم را برای حفظ ظاهر زیبا و افزایش طول عمر محصولات چرمی یاد گرفتیم. مراقبت از چرم کار سختی نیست و با تکرار منظم و موقع روش های رسیدگی و نظافت چرم، می توانید برای مدت طولانی از کیف، کفش و … چرمی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *